5 Aralık 2012 Çarşamba

Esrar ve ışık


Marijuana bitkisinin en en büyük yaşam kaynağı ışıkdır,  eğer ışık olmazsa yetişmesi mümkün değil. En garanti ve güçlü ışık kaynağı güneşdir ancak bazen güneşinde yetersiz olduğu zamanlarda oluyor, özellikle türkiye gibi tüm mevsimleri yaşıyan bir ülkede kış mevsiminde doğal yetiştiricilik diye birşey kalmaz...
Tabi bizdeki bir başka sorunda yaz mevsimindeki güneşi doğuru kullanamamamız.
Yetiştiricilik sezonu nisan mayıs gibi açılır ağustos eylül gibi biter, ama kalkıp ağustosda ekim yaparsan malesef bir süre sonra mevsimlerin hareketi ile güneşin kendini daha az göstermesi bitkinin yetişememesinde büyük başarı sağlar. Tabi hepmiz isterdiki mevsimlerimiz latin amerika veya tropik ülklerdeki gibi olsun everyday güneş vursun, ama malesef. Bu yüzden yöneliceğimiz yegane yer yapay ışıkdır, yani grow=aydınlatma.  Şimdi grow için uygun olan ışık türlerinden bahsedicez, çünkü bazı dostlarımız ışık konusunu biraz hafife alıyor olucakki, televizyon ışığı bile yetermi diyen sevimlimi sevimli tatlımı tatlı dostlarımız var.
1


HID (High Intensity Discharge
)
Anlamı yüksek yoğunlukda çıkan ışık gibi birşey. 2 türü vardır HPS ve MH. Tüm  grow yetiştiriliğinde en etkili ve en maliyetli ışık türü. Bitkiler üzerindeki etkileri saçdıkları yüksek yoğunlukda ultraviyole radyasyonu sayesindedir. Ünlü New York'lu bilim insanı ve bahçivanı Ed Rosenthal  HPS ve MH ışıklarının bitki üzerinde  hangisinin daha etkili olduğna dair bir araştırma yapmış ve çıkan sonuçda MH ışık türünün daha etkil şolduğunu görmüşdür. Tabi bu sadece MH ışığı ile marijuana yetişir anlamına gelmez,  bazı bitkiler 2 ışık türü ihtiyaç duyar bunlar reçineli bitkilerdir, tıpkı marijuana gibi, bu yüzden marijuana büyümesinde bu her iki ışık türüne ihtyiaç duyar. (Ayrıca Ed Rosenthal hala kaliforniyada yaşıyor ve marijuananın legalize olması için büyük çaba veren birisi.)
1

Metal Halide [MH]
Bu ışık türü yüksek miktarda mavi spektrum yayar. Bu renkdeki spektrumlar  bitkiyi büyümeye teşfik eder, hücre oluşumu hızlanır ve yeni yapraklar ortaya çıkar, gövde uzar ve bir nevi kemiklenme olur. Anlıyacağınız bu ışık marijuana için bir anne sütü rolündedir. Ömrü 10.000 sattir ve W başına 125 lümen üretir. (yetişme dönemi)


Yüksek Basınçlı Sodyum [HPS] 
Bu ışık türü kırmızı ve turuncu spektrum yayar.  Bu ışık bandı reçineli bitkilerde hormonal tetikleme yapar ve bitki tomurcuk oluşturup çiçek üretir. HPS ışık MH ışığa göre daha çok ultraviyole radyosunu saçar ve bu yüzden bitkinin vejatif aşamsında daha etkilidir. HPS  ışığın kötü yanı mavi spektrumlar saçmaması ve bu yüzden tamamlayıcı ışık olarak anılır.  Ama MH ışıklara göre daha dayanıklıdır. Aktif kullanım saati 18.000 sattir, W başına 140lümen üretir. Belirlenen satti geçdikden sonra daha az elektirik almaya başlar ve daha az ışık saçar. (çiçeklenme dönemi)
1
Aşağıdaki tabloda ışık gücüne göre kaç bitki yetiştirebilcieğiniz yazmakda. Verilen rakamlar örnek bitkinin boyunu 1m + olarak almıştır. 
HID Işık ÇıkışıBirincil Büyüyen Alan+Ek Alan
100 watt2 'x 2'3 'x 3'
250 watt3 'x 3'4 'x 4'
400 watt4 'x 4'6 'x 6'
600 watt6 'x 6'8 'x 8'
1000 watt8 'x 8'12 'x 12'


CFL  Aydınlatma
Genelde yeni filizlenmekde olan klonlar için veya düşük lümende yetişebilicek autoflowering türlerde kullanılır. Tıpkı MH vs HPS de olduğu gibi 2 farklı renkde 2 farklı dönemde kullanılabilir ışık türü vardır. Bundada beyaz ışık yetişme sarı ışık çiçeklenmede kullanılır, autoflowering türlerde her iki ışık aynı anda kullanıldığı görülmüşdür.  Bu lambalar kendinden balastlıdır ve tak çalışdır sistemine sahipdir. Aşağıdaki tabloda ışığın lambanın gücüne bağlı yansıttı ışığın türlerini görüceksiniz.



Akkor Aydınlatma
Marketlerde 1 satılan ve çoğunuzun evinizde bulunan koca kafalı sarı ışık saçan ampüler. Çok düşük lümen üretirler ve ufak bir tohumdan çıkan filizi biraz hareketlendirmeye yeticek kadar gücü vardır. Daha ilersinde gelişim göstertmez. Civa buharı ürettiği içinde bitki için sağlıklı değildir.


LED 
Genç bir teknoloji ve HID ışık türüne göre çok aşağıda. Marijuana için yeterli enerji yayan diyotlar geliştirildi.   Bu diyotlar ışık spektrumu üzerinde tam kontrol sağlayan, belirli bir nanometre aralığında ışığı yayarlar. Ancak yoğunlu çok azdır ve ışığın sadece 1/4 bitkiye ulaşır.  Açıkcası led ışığının marijuana üzerideki başarısı veya başarısızlığı hala tartışılmakda, ki zaten pekde  kimsenin tercih alanında değildir. Sistem  maliyeti yüksek ancak harcadığı enerji mükemmel derecede azdır. Led aleyihine biraz sert konuşsamda eğer çok profesyonel bir led grow sistemi aldığınızda hayel kırıklığına uğratmıcağıda kesindir.... Bu konu hakkında sayfalarca yazı yazılabilir ama kısa keserek  grow alanında kendimce tasvip edilmiyen bir ışık türüdür diyerek kesiyorum. (fix)

PÜF NOKTALAR
Doğal güneş ışığı bitki gelişiminde daha etkili bir ışık formu olarak görülsede yapay ışıklarda marijuana daha etkili hasatlar vermişdir.

İlk 2 ay boyunca sürekli ışık altında duran bitki daha hızlı gelişicekdir. (24/7 saat döngüsü)

Lambaların bitkiye uzaklığı el yakmıcak şekilde olabilidğnice yakın olamlı ancak hiç bir zaman bitkiye değmemelidir.

Bitki gelişimi için en iyi renkdeki spektruumlar Mavi ve Kırmızı bandlardır. (HPS-MH)

Yetişme dönemi, filizlenme veya klon zamanında MH ışık floresan ışığa göre daha güçlü ve etkilidir. Ancak floresana göre daha çok enerji harcar.

6/18 saat ışık döngüsünü kullanan bitki vejatif aşamasına girdiğinde günlük ışık saatini 22 saate kadar çıkarmanız çiçeklenmeyi hızlandırır.

Bitkinin boyu uzadıkça lambada bitki ile doğuru orantılı bir şekilde yükseltilmelidir.

Işığın daha doğuru kullanılması için grow odasının yansıtıcı filmler (folyo) ile kaplı olması ve lambanın bir reflektöre sahip olması gerek. Ne kadar yoğun ışık okadar fazla verim. 

Lamba ısısında dolayı artan ısıyı ve nem sorunun gidermek için grow odanıza  soğutmak ve hava akımını düzenlemek içni bir fan alın nem sorunu için ise bir kase su koyun veya bir buhar makinası alın.(Kış için ideal)

Grow odanızda yetersiz ışık varsa bitkiler muhtemelen ışık aramak için ince ve uzun boylu gelişicek1
Bitkilerin karanlık döngüsünde içerisinin tamamen karanlık olduğuna emin olun ve içeri ışık saçarak bitkileri uyandırmayın, içeri ufak bir ışık girmesi karanlıkda salgıladıkları bazı hormonlar veya bitkideki değişimleri bloke edicekdir. 

Işığın gücü ve verilen zamanı arttırkça su oranıda  orantıl ıbir şekilde arttırılmalıdır.

Yaprakların uçlarında kıvrıklıklar ve benzeri şekil bozukluğu olması bitkinin fazla ışık aldığını gösterir ve hemen telafi edilmesi gerekilir.

Güçsüz ışık ile yetişen bitkdie daha az yaprak ve daha az çiçeklenme olucakdır.

Eğer aynı tür olduğu halde aynı grow odasında birbirlerinden farklı boylarda gelişen bitki varsa aşağıda kalan diğer ilerideki bitki ile aynı hizaya getirilmeli.

Işık almıyan alt dallar için ekstra floresan benzeri ışık kullanılabilir. 





161 yorum:

  1. Merhaba,

    aşağıda linkini verdiğim Osram marka ampul için ne düşünüyorsunuz? (ampul sayısı tohum miktarına göre arttırılabilir)

    http://www.magicplant.net/598-osram-natura-100w-reflektorlu.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Osram kaliteti bir üretici. Lamba tüm dönemlerde kullanılan lambların en iyisi. Tabi dediğin gibi lamba sayısını tohum miktarına göre arttırman daha iyi olur.

      Sil
    2. ya boramir abi bişey sorcam benim ki filizlendi ve boyu 6.5 cm oldu.kökü 4cm gibi birşey oldu .halen pamukta.toprağa ne zaman yerleştireyim?beni takcağını düşünerek şimdiden saol.

      Sil
    3. Mrb canlar ucuz yollar ile marijuana yetistirmek istiyorsaniz bir cozumu
      var tabiki www.cimrikenevirci.blogspot.com
      adresine buyrun merak ettiklerinizin cevap bulaciaginiz bir adres bu arada admin kardes blok super olmus eline saglik

      Sil
    4. Bu arada 2 tane icin bu ampul yeterli olrmu http://www.google.com/search?hl=tr&client=ms-android-samsung&tbo=d&gl=tr&biw=320&bih=201&tbm=isch&sa=1&q=200w+ampul&oq=200w+ampul&gs_l=mobile-gws-serp.3...21644.33291.0.33821.22.11.1.5.5.0.1284.2515.2-1j1j0j1j0j1.4.0...0.0...1ac.1.2.mobile-gws-serp.BDh13lHZzng#i=8

      Sil
    5. SODYUM LAMBA İSTEYEN ARKADASLAR YARI FİYATLARA KAPINIZDA FİYATLARA İNANAMAYACAKSINIZ LUCALOX 400 W FOTOSENTEZ AMPUL 50 TL 05076510361

      Sil
  2. http://www.elektrikevi.com/?urun-1755-400W-E40-DUYLU-METAL-HALiDE-AMPUL-GENERAL--KRC400-T-H-960-E40--.html

    Bu lamba grow için uygunmu?

    YanıtlaSil
  3. Peki bu ışık sistemlerinin elektrik faturasına yansıması ne ölçüde olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kesin olarak söylenemez. Kişinin ne kadar güçce lamba ve ne kadar süre kullandığına bağlı. Ancak şöyle söyliyim türkiyede 400W lık bir lamba 1 ay boyunca 7/24 yandığında faturaya ek olarak 90 TL civarı bir ücret ekler.

      Sil
  4. http://www.magicplant.net/317-600w-osram-plantastar-set-balastreflektorampul.html

    dostum yeni yazını görmek çok güzel,bu lamba için tüm dönemler demiş,sanırım bu sadece hps değil de bitki için geliştirilmiş bir hps,doğrumudur?
    birde 5-6 metrekare alanda 1 tane bundan olsa kaç tane saksıyı tam kapasite besler scrog metoduyla?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostum sorunu görmemişim.. lütfen içinden tatlı bir küfür et..
      her neyse.. lamba gerçekden iyi, aslında bu tür 2 görevi götüren lambalara pek ısınmamışımdır, çünkü bu lambanın mavi ışık yaydığı yazıyor açıkcası bitkinin çiçeklenmesini daha iyi tetikliyen ışık bandı sarı veya kırmızı ışıkdır.. mesela emin ol ki bitkin çiçeklenmeye girdiğinde bu 600W 2 dönem için lamba yerine sadece 600W hps kullanırsan bitkinde daha fazla pistil oluşacağına eminim, demek istediğimi anladın dostum.. ve son olarak 6-7 saksı götürür diye düşünüyorum.

      Sil
    2. ağlamak istiyorum boramir,6 tane california dream öldürdüm, kalan 4 tane de zar zor yaşamaya çalışıyor,boyunları inceldi gidici gibiler.tamamen elepantos anlatımına göre filizlendirmeye çalıştım,filizlendiler ama öldüler,nasıl anlatsam sanki tohumdan çıkıyorlar ama tohumun zarı gibi bişey üzerinde kalıp ilk yaprakların tam açmasını engelledi,
      kimi yukarı doğru açmaya çalıştı kimi yan yattı kimi çok sağlıklı görünürken öldü...
      tohum çatlatmayı yaptım,geç kalmadım 2 cm felan dı kıvrılmamışlar da vardı kıvrılmışlar da.
      nem %90-99,sıcaklık 21-24 C,
      su içme suyu,çok dökmedim,torf zaten nemliydi minik filizlere can suyu döktüm.
      ışık 30-40 cm arada naylon şeffaf streç, florasan t5,
      toprak greentorf ,
      saksılar mini,toprağı çok sıkmadım,
      hiç gübre vermedim,
      ani hava değişikliğine maruz kalmadılar.
      yani elimden geldiği kadar teori de öğrendiğimi pratiğe döktüm.
      sanırım en büyük hatam hasatta gramı fazla bir tür olduğu için california dream seçmem oldu..
      çünkü,aynı şartlar da filizlendirdiğim piç tohumlar gayet iyi gidiyor,ama bende de tabi ki o yüksek cannabidol ve thc'li,kaliteli joint hayalleri kısa vade de yandı bitti kül oldu.kimseye içimi dökemedim boramir,sana döküyorum :(
      bir daha ki sefere en kolay yetişen gramı düşük şampiyonları araştıracağım,otomatik çiçek yetiştirmek istemiyorum,çünkü öküz gibi içiyorum oto çiçekler güdük kalıyorlar feminizeye devam.
      sana ne acı ne de tatlı küfür edemem boramir,sen ustamızsın ,halk adamısın :)

      Sil
    3. yürü be :D filizlenmeyi pamukta yaptın mı peki?california zor bir bitki çünkü.önce olgunlaşsın ve subata doğru ekime geçmelisin elini hızlı tut.

      Sil
    4. nem sence de çok değil mi? Normal olarak %55-65 arası olması gerekirken sen neredeyse %100 e dayandırmışsın.

      Sil
    5. dediğim gibi o bitkiyi büyüttüm sonra evmi bina güvenliği kontrollü bastı koparıp atmakzorunda kaldım.subatta ek haziranda hasatını alırsın.bitki zordur ama bir or kadarda mutlu eder.çok sayılarlar boğulma.marijunal kal.

      Sil
    6. Ben o yorumu Abdullah Kehribar için yapmıştım.
      Benim fikrim çok sayılar ile boğulmak gerektiği yönündedir. Sonuçta yetişen bir canlı, insan ve diğer hayvanların nasıl yaşaması için bir takım sayılar var ise aynı şey bitkiler içinde geçerlidir diye düşünüyorum.

      Sil
    7. nem fazlalığından, toprağa fazla yukarı doğru ve zamanını kaçırarak ektiğimden vede bu torfun pek yaramdığını düşündüğümden kaynaklanıyor sanırım. hepsi öldü sadece bir cf ve bir piç kaldı.
      geriye kalan cf ve piçe t5 florasanı söküp 2 tane manav(baba kelle tasarruflu apmul) cflsi koydum.2 günde gözle görülür bir fark oldu.cf nin durumu fena değil ama pç gidici gibi.bu deneğim hüsranla sonuçlanacak gibi ancak hala ümidim var :)

      Sil
    8. ah.. dostum.

      normalde bu tür şeyler için duygularım devreye geçmez ve umrumda değildir.. ancak senin bebeklerinin durumnu anlatan yazını dramatik piano eşliğinde okursam ağlama ihtimalim bile vardır.. :) emin ol sadece senin başına gelmiyor.. tanesi 35€ tohumların hiç bir boka yaramadığını gördüm. Herşeyi okadar iyi yaparsınki ortamın kusursuz olduğuna inanırsın.. taki sıçmış bir bebek görene kadar. kutsal ve yaşam merhemi içeren yorum yazamıcam zaten herşeyi çok doğuru yapmısşn ve bana konuşucak birşey kalmıyor ve cübbeli ruhu ile allahın takdiri diyorum. :D .. sadece nem oranı gereçkden yüksekmiş, joleye dönemediklerine bilşe şaşırdım.. vejatif aşamasında nem ideal olarak Suadiye nin dediği gibi olmalı. Sana umut verebilicek tek tavsiyem....; gördüğüm kadarı ile içme alışkanlığımız birbirine yakın.. Eğer yetiştiriclik hayatına bir kaç california lı boklu bebeler için son vermiceksen... ispanyol menşeği olan Moby Dick adlı banko %20 thc yi bulan tohumdan alarak sadece 1 tohum ile scrog metodunu kullanarak 1 kiloluk hasat alabilirsin. Kara senin.

      Sil
    9. slm.benim cicegim isik (mh turu galiba) verdikten sonra solmaya basladi bir aylik bir cicek.acaba hps dahami uygun olur.vitaminde veriyorum ama kac gunde bir vermem gerekiyor bilmiyorum.yardimci olurmusunuz.(site icinde ayrica tesekkurler)

      Sil
  5. selam dostum bende gelecek sezon yetiştirmek istiyorum tohum temin edebileceğim güvenilir bir site var mı bu konuda yardımını bekliyorum şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://marijunal.blogspot.com/2012/04/esrar-tohumu-satan-siteler.html

      Sil
    2. attitude seedbank cannabis cup'lara sponsor olmuş bilinen bir firmadır güvenebilirsin

      Sil
  6. merhaba uzun süredir siteyi takip ediorum uzun süredir kimseler yokdu.. yazılar için ck tşk derim.. bnm bi kaç sorum olacak..
    bn bi tane pc kasası aldm bi tane cüce tohum getirttim ve kasanın içini folyo ile kapladım iki tane 60w tasarruf ampulu taktım yaklasık 7000 lümen isik verio nem için su falan koydum bi tane fan taktım.. sizce bu sistemle ne kadar olur.. benim ki küçük çaplı bir hobi sizce hasat alabilirmiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Autoflowering tohumlarıyla alabilirsin.. Bi de biraz besin takviyesi yaparsan türünün normal hasatını alabilirsin moruk

      Sil
    2. Sağladın koşullar güzel dostum, ve hasat alıcaksın. Hasatını arttırma ve alanını daha iyi kullanman için sana LST metodunu öneriyiroum.. http://marijunal.blogspot.com/2012/11/scrog-ve-lst-metodu-nedir.html göz atmışındır muhtamelen.

      Sil
  7. Boramir,

    Burası konusu değil fakat sormak istediğim farklı bir mevzu var.
    Bilmiyorum duymuşsundur herhalde bonzai veya jamaikan adında satılan sarmalıklar var. Bunların normal marijuana dan farklı nedir? Neden o kadar sert kafalar yapmaktadır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiyedeki satılan jamikan ve bonzailer hakkında pek bilgim yok duyduğum akdarı ile etkili olması için bazı kimyasallara batırılıyormuş ki buda düşündüğümde eksik teori olarak geliyor. Ancak burada avrupadaki gerçek jamikanlar Klip dagga, Sinicuichi, Leonurus Sibiricus, ve Kanna gibi egzotik bitkilerden harmanlanmış etkili ottur.

      Sil
  8. Konuyla alakalı da şu soruyu sormak istiyorum.(bilgi amaçlıdır).
    Bir bitkiyi gelişim ve çiçeklenme dönemi olmak koşulu ile iki dönemde de Metal Halide ve Sodyum lambalarla birlikte yetiştirip çiçeklendirebilir miyiz? Yani gelişim için sadece MH değil de bunun yanında Sodyum lamba da eklenebilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yetişme Döneminde MH Çiçeklenmede ise HPS.. zaten olması gereken budur dostum. Ancak son cümlenden anladığım kadarı ile bitkiye aynı anda hem hps hem mh verilebilirmi diye sormuşsun galba? açıkcası bu gereksiz olur, bunun yerine aynı tür lambanını gücünü awrttırmak daha karlı ve mantıklı olucak çünkü her 2 ışık bitkinin hormonları üzerinde farklı etkilere yaratır.

      Sil
    2. Evet, doğru anladın. Hem HPS hem de MH verilebilir mi diye sormuştum. Teşekkürler.

      Sil
  9. http://www.magicplant.net/598-osram-natura-100w-reflektorlu.html
    linkteki ampulle kaç saksı tam kapasite beslenir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dwarf veya lowryder gibi düşük atmosferde yetişebilen türler için 2,3 saksı ancak normal türleri için 1,2.

      Sil
  10. benim sorumu görmedin stoner boramir , kaç gündür girip çıkıyorum,herkezi cevaplamışsın beni unutmuşsun:)marijunal kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dostum olaylar hep aşağıda akdığı için gözlerim yukarısını unutuyor.. küfüre laik bir insan olduğum içim her zaman huzurluyum.. ve çiçekleri severim.

      Sil
  11. http://www.magicplant.net/enerji-tasarruflu-ampuller-cfl/913-4-x-55w-neon-set-20000-lumen-.html bu set nasıl dostum ??? glow için yeterlimi ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet uygun ama bu uzay gemisine benzer dalgayı kullanmakdansa gidip hps ve mh yi tercih edersen yetiştiricilikde daha hızlı performans elde edersin.. ayrıca fiyatıda epey kalın.

      Sil
  12. Selam herkese. Boramir sana bir sorum olucak cevaplarsan memnun olurum. Hiç kullanmamış biri olarak bu nimetten faydalanmak istiyorum fakat bulamıyorum. Büyük şehir de yaşamıyorum malesef bulması zor. Bulmak kolay olsa idi, yani ben bulabilseydim, polis de bulabilirdi zaten burada. O sebeple blogda satış da olucakmış dendi. Hatta polisleri almıyoruz klübe tarzı mesajlar yazmışsınız hatırlarsan :) Ne zaman olucak bu? Birde kargo vs gelirken ürün yakalanma tehlikesi var bunun hakkındaki düşünceleriniz neler?

    YanıtlaSil
  13. dostum saygılar tekrardan bu ürünler uygun mudur?

    - http://www.magicplant.net/general-organics/1104-bioroot-plus-koklendirici-500-ml.html

    - http://www.magicplant.net/general-organics/1099-biothrive-grow-500-ml-.html

    - http://www.magicplant.net/general-organics/1105-biobud-500-ml-ciceklenme-artiirici.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette her biri bu iş için üretildiğinden uygun.. hatta şu sihirli fasulye masalını canlandırabilicek kadar iyiler.. hani şu bulutlara kadar büyüyen fasulye varya.. aa her neyse.. birazda suadiye dostumn dediği gibi.

      Sil
  14. Arkadaşlar bence sorularınıza cevap almadan önce elinizdeki diğer ürünleri de söylerseniz admin içinde cevap vermesi daha kolay olacaktır. Örneğin kaç tohum ekeceksiniz? Bunların cinsleri nedir? Saksı boyları? vs. gibi.

    Sonuçta yetiştirmek istediğiniz bitkiler sadece bitki besini veya ampul ile yetişmez. Bunun saksısı var,toprağı var, tohum cinsi var, nem cihazı var, fanı var, vantilatörü var, besini var, ampulü var. Bunlar en temel malzemeleri.

    @Muchu, benim tavsiyem köklendiriciye gerek olmadığıdır (ışığını doğru saat ayarlaması ile ver,saksını da 15-20 litre kadar al bitki zaten köklenecektir). Sonuçta "biothrive grow" dediğin yetişme döneminde kullanacağın besini bile bitkin topraktan filizlendikten 2 hafta sonra kullanmaya başla. Tabi admin daha sağlıklı bir cevap verecektir.

    YanıtlaSil
  15. Arkadaşlar selam selam,

    Daha önce bir girişimim olmadı, bu kadar kaynağı birarada görün okuyunca kolları sıvadım hahaha. Dün grow için şunları sipariş ettim. Bu malzemelerle ilerlesem sorun teşkil eden bir şey var mı? veya ek olarak almam gereken bir şey?

    Torf/Toprak, besin ve sıvı gübre

    http://www.magicplant.net/381-gartengold-torf-40-lt-alman-mali.html

    http://www.magicplant.net/158-grow-hidroponik-ve-toprak-icin-sivi-gubre.html

    http://www.magicplant.net/495-organik-peletize-leonardit.html

    Tohum

    http://www.amsterdammarijuanaseeds.com/Ganja%20Dwarf%20%20lowrider%20%20lowryder-marijuana-seeds.php

    Işık

    Elimde MH 150Watt (10.000 Lümen) ışık var. Tek bir saksı bitki için bu ışık yeter mi? yetmezse nasıl bir ilave yapayım ucuzundan?

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba dostum.
      Elindeki lambayın çalışması için reflektör setine ihtyiacın var.. ve ışığa ek takviye yapmak istiyorsanda bir 150W lık HPS lamba daha al.. böylece yetişme ve çiçeklenme dönemdede en iyi performansı alırsın.. ayrıca http://cannabis-seeds-bank.co.uk/ veya dinaferm.org sitelerinede farklı tohumlar için göz atabilirsin..

      Sil
  16. Birde bu iş havalandırma sistemi olmadan olmaz mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Half Life deki gibi uzun tünelden oluşan havalandırıcalara ihtiyac yok dostum.. grow alanın içine bir kaçtane bilgisayar fanı kadar küçük fan koysan bile yeter tabiki saksı sayısı arttıkça koku ve temiz hava ihtiyacı artacağı için içerdikie hava döngüsünü daha hızlı harketlendiricek büyük fanlara geçmen doğuru olucak. (vantilatör)

      Sil
  17. s.a bende bi tane kız var ben bunun için osram 100 lük reflektörlüyü kullansam yeterli olur mu yoksa 4-5 tane bağlamalı mıyım oran olarak da %15-20 yazıyordu bu osram ın 1 tanesiyle kaça ulaşabilirim % olarak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. thc oranı sadece ışığın gücüne bağlı olan bir şey değil verdiğin gübreler bu konuda daha baş rolde.

      Sil
  18. arkadaşlar hps lamba aldım 4oo wat ama sıcaklık vermıyo gıbı sıcaklıkmı önemli yoksa ışıkmı bı cevap yazarsanız sevınırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi ki ışık önemli,sıcak olmasın daha iyi sıcak havayı kurutuyor :)

      Sil
  19. üstadım amsterdamseeds den türkiyeye sipariş vermek istiyorum ne kadar güvenilir bir site olduğu hakkında bilgi verebilir misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam ben https://www.cannabis-seeds-bank.co.uk/ a mail attım türkiyeye gönderiyor musunuz ve gönderiyorsanız gümrükte bir sorun cıkıyor mu diye gönderdiklerini ve gümrükte herhangi bir sorun cıkmadığını söylediler. Blogu da araştırırsan adminin de bu siteden alışveriş yaptığını ve bu siteyi önerdiğini görebilirsin. Bende yakında bu siteden sipariş vereceğim. İstersen bana mail at görüşelim beraber sipariş verelim. y.berkakpinar@gmail.com

      Sil
  20. Yanıtlar
    1. hı hı... yess yes.. I love flowers

      Sil
  21. hocam peki maddi bakımdan yoksun bırısı olarak soruyorum sana benım kıler daha fılızlenme donemınde bı tane cıcegın dıbıne ektım cıktılar ınce uzun basladı normal koca kafalı oda ampulunun altına koysak arkasınada folyo çeksek sence nasıl bır etkı yapar yararlı olurmu cevabını beklıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef dostum pek bir yararını göremessin hatta hiç diyebilicek kadar az.

      Sil
  22. bende marijunna yok.dışardan aldığım 'OT'' diye tabir edilen malzemeden ayıkladım ektim.önce 2 sonra dört olma küzere yaprağı oluştu ikisi tırıklı ikisi düz.2adet yanyana duruyor birinin yaprakları geniş beirinin ince ve uzun acaba suylamı alaklı yoksa cinsiyetmi ışıkta eşit gelmiyordu zaten.şimdi neden sefil gibi dışardan ayıkladın derseniz kredikartına sahip değilim ve buradaki arkadaslarla irtibat kurup 1-2 adet tohum alamıyorum.şimdiden teşekür marijunal kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 5 saksı ekmeye karar vermiştim, box'a sığmadılar. 2 tohum fazlam var. mail atarsan yardımcı olmaya çalışırım. escaldes@gmail.com

      Sil
    2. cüce marijuannaya karar verdim ama etraftan almayı düşünüyorum.neyse parası veririm.dürüst bir tohum satıcısına ihtiyacım var.

      Sil
  23. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuş yemi olarak satılan kenevirden hiçbir şey olmaz. eğer indoor yapacaksan torbacıdan aldığın otun içinden çıkan tohumdan da bişey olmaz.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Muchu Cemilciğimin tüm umutlarını uçurdun adam kaçarken yorumları bile imha etmiş..

      Sil
  24. merhaba Marijunal.
    1- 30 m2 lik bir odam var ve buraya düzenek kurmayı düşünüyorum.fakat bu iş için satılan bitki büyütme kabinlerini gördüm.duvarlarımın bazı yerlerini süngerle kaplayıp bu kabinlerden almasam olur mu ? güzel bebekler yetiştirebilirmiyim ? 2 - en iyi hasatı alacağım aynı zamanda da beni en çok tatmin edecek ürün hangisidir.beni aptal gibi hareket edemiyecek konuma getirmesini istemiyorum,kafam cok güzel olsun fakat birazda hareketli olmak ve gülmek istiyorum.sizce bana en çok hasat verecek ve kısacası kafamı cok güzel yapacak ve eglendirecek cins hangisidir ? yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OG Kush dostum.. hasatı yüksekdir.. ve seni gerçekden eğlendirir, tek sorunu çok fazla ağızını kurutur ve birde seni tembel yapar.. tabi og kush veridiği tembellik biraz dünyayı siklemeyip herşeye gülmek gibi birşey, komik duruma gelmek senin elinde bir fıtta paylaçyo olanda vardır dalaylamanda. Ayrıca 30m2 içinde kaç saksı yetiştiriceksin ? Eğer tüm odayı doldurucaksan bu güçlü ışık kullanığcaın anlamına gelir ve duvarlara bir şey sarmana gerek yok. Marijunal kal.

      Sil
  25. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  26. yarın 28. gün gelmedi halen canna uk' dan

    YanıtlaSil
  27. Dostum ben metal halide ampül alacağım (250w) ama bunu yakmak için illa balast gereklimi normal bir reflektör ve anahtar sistemi ile yakamazmıyım? Ayrıca 2 tane bebeğim var bunlara 1 adet 250 w ampul yetermi durum çok acil. Cevabını bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostum bu lamba için balast sistemi gerekli. Ve 2 bebeğin için 250W yeterli.. ayrıca bitkiin hangi döneminde hangi lamba türünü kullandığına dikkat edersen daha iyi sonuç alırsın. hps-çiçeklenme mh-yetişme.

      Sil
  28. Dostum 250 w yeter ikisine kaç lümen ama Balast olmadan ateşleme olmaz

    YanıtlaSil
  29. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dostum gerçekden bu işe fena girişmişsiniz neredeyse endüstriyel seviyede. saygılar :)

      Her neyse...
      Ürünlerden de anlaşıdlığı kadarı ile herşey çok iyi planlanmış görünüyor. Lemon Haze türü amstrdm da coffe shoplarda en çok ilgi görülen türlerden.. ve zaten tohum başına maximum 1 kg veriliyor yani doğuru ve bitki zorlama teknikleri ile yetiştirme yaparsanız (scrog-lst) toplamda 5 kiloyu geçik mal elde edersiniz. Artık hayrına burada hala akvaryum ışığı ile piç tohumlar yetiştirmeye çalışanlara bir sıcak helva endamında dağıtırsınız. bu arada kolombiya ha.. nedense aklıma kokain geldi. her neyse.

      marijunal kalın. :)

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  30. Hocam selam blogunuzu yeni takip etmeye başladım bizimde piç tohumlardan ektiğimiz şu bebekler ne durumda sizce hangi aşamadalar nezaman hasat edebiliriz ?

    http://a1301.hizliresim.com/15/4/hmr8x.jpg

    http://g1301.hizliresim.com/15/4/hmrb1.jpg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Piçler ama gereçkden güzel yetişmişler.. şuan çiçeklenme dönemindeler.. şimdi hps ışık altınca cayır cayır kızarma zamanı..yoksa bunları cam önü kalorifer kenarı stilinde.. anaannemin yeşillik yetiştirdiği gibimi bakıyrosunuz.. :)

      Sil
    2. Aynen hocam cam önü kalorifer kenarı bakalım thc'si nasıl olacak :D bunun ardından artık bi grow box yapmayı düşünüyoruz.Güzel bi white widow iyi gider ancak size sormak istediğim tohum sitelerinde " Pick 'n' Mix " ne ifade ediyor ?

      Sil
  31. Üstat benimde birkaç sorum olucak 2 saksı White whidow ektim bebekler 7,8 cm civarında hergün sıvı yarasa gübresini belli oranda suyla konsantre edip veriyorum sence bu doğrumu yoksa belli aralıklarlamı vermeliyim birde 7/24 MH ampul altındalar bu ampulle işi sonlandırabilirmiyim yoksa belli bir süre sonra HPS ye geçmelimiyim

    YanıtlaSil
  32. Çok acil cevap lütfen dostum 15 gündür bardakta bebekler sadece suyunu ve ışığını verdik daha hiç gübre vermedim ağır gelir diye artık saksılarına alıp gübre verebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dostum bence kökleri güçlendirmek için biraz gübre vermelisin. prof değilim ama o bahsettiğin dönemde bitkinin az da olsa gübreye ihtiyacı var diye düşünüyorum. grow sıvı gübreleri nette rahat bulabilrsin. ayrıca tecrübelerini de paylaşırsın bizimle :)
      ya sen beni boş ver aslında modlardan cvp bekle :)

      Sil
  33. arkadaşlar iyi geceler, auto flowering sativa ve normal white widow tohumları aynı anda yetiştirmek için nasıl bir ışık uygulanmalı? 250'şer wattlık mh ve hps ampüllerim mevcut ama gene sorayım dedim.

    YanıtlaSil
  34. 250 w yeter dostum bende sana bu konuda cvp verebilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama hangisi metal mi sodyum lamba mı (:

      Sil
  35. 50 adet tohum için nasıl bir ışıklandırma sistemi lazım arkadaşlar

    YanıtlaSil
  36. ve en çok hasat alabileceğim bir tür arıyorum thc si oldukça etkilemeli tabi ki en azından 18 den aşşağı olmamalı.biri yardımcı olursa gerçekten sevinirim

    YanıtlaSil
  37. Ruamayor dostum gelişim dönemi için 250 watlık mh çiçeklenme dönemine girerken hps ampul kullanacaksın yani iki farklı ampul iki farklı ışık türü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani diyosun ki auto tohumlarımla normal tohumlarımı aynı anda yetiştirmeyeyim, değil mi?

      Sil
  38. merhaba bu lamba grow ıcın kullanılırmı ?

    par30 230v 100w ampul normal( led degil ) 30 santıgrat

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.hepsiburada.com/liste/ampul-halopar-30-100w-general/productDetails.aspx?productId=hrozd03503&categoryId=13006523


      bu lambanın aynısından 2 tane var bende işe yararmı acaba.

      Sil
  39. arkadaşlar lütfen bi cevap istiyorum.çok makbule geçer.teşekkür ederim..
    50 adet tohum icin nasıl bir ışıklandırma lazım
    en çok hasatı hangi cins ten alabilirim.teşekkür ederim arkadaşlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırdır torbacılık mı yapacaksın ? 50 adet çiçek ne demek sen biliyor musun ?

      5 çiçek ideal hadi 10 çiçek bile fazla neyin peşindesin ?

      Sil
  40. sayın marijunal acaba farklı zamanlarda ekilmiş 2 bitkimiz varsa ve aralarında 1 ay fark varsa,ilk ekilen çiçeklenme dönemi,yani 12-12 dönemine girmek için 1 ay fazladan beklese ne olur?biri 1 ay önceden gidiyor fazladan beklese zarar görür mü? diğeri ona yetişsin diye...

    YanıtlaSil
  41. kardesim mrb bende solaryum isigi war bunun bitkiye bi yarari olurmu mh isiginin yaninda kulanmam dogru olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitkide güzellikte önemli fakat böyle fantezilere gerek yok bence. 1 bitki için 100w mh (2 m3 alan için) idealdir.

      Sil
  42. herkeze selam siteye henüz üye oldum cok detaylı bir site emeği geçenlere teşekkürler ben bir sistem kurdum kafamda sizce verimli olurmu tecrübeli yetiştiriciler bir göz atıp cevaplarsa ona göre başlıycam bende yer ve zaman sıkıntısı var küçük bişeyle başlamak istiyorum

    TOHUM : https://www.cannabis-seeds-bank.co.uk/lowryder-chronic-ryder-autoflowering/prod_3329.html

    IŞIK : http://www.magicplant.net/322-400w-philips-setreflektorhps-ampul-ve-balast.html

    MH : http://www.magicplant.net/72-philips-metal-halide-mh-250w-ampul-.html

    şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  43. dostum bence en gerekli şeyler bunlar. ama eksik var. hava sirkülsyonu sağalamn, toprak ya da alternatif tiplere göre besin seçmen de önemli. bir de bu knoyla ilgili öğrendiğim bir şey varsa o da illaki nemdir. eğer paraya kıyacaksan buhar makinası al. ve nem ölçer. gerekli açıklamalar zaten burada var.
    unutmadan tarım toplumuna geçtiğimizden beri kullandığımız gübre meselesi. blogda hepsiyle ilgili açık bilgiler mevcut.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nem toprak havalandrma konulari ortak konu hemen hemen onlari a
      z cokanladim o yuzden yazmadim ilgin icin saol tohum konusunda hala kararsizim varsa daha once yetistirdigin cins bir onerin varmi

      Sil
  44. tedra hydro cannabinol her derde deva - ben son derece ciddiyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tedra hydro icin link verirmisin ve ozellikleri nasil

      Sil
    2. tedra icin link verebilirmisin birde ozelliklerini anlatirsan cok sevinirim

      Sil
  45. Yaa Boramir yardımcı olursan çok sevinirim şu lamba
    http://www.magicplant.net/598-osram-natura-100w-reflektorlu.html bir tane yabi bir saksı cheese weed için uygunmudur ?

    YanıtlaSil
  46. satılık 3 aylık sistem bir kez kullanıldı tertemiz fiyat ucuz.
    http://www.magicplant.net/dark-street-secret-jardin/872-dark-street-ds-90-bitki-yetistirme-kabini.html 340tl verdim 150 ye satıyorum
    http://www.magicplant.net/duct-fanlar/977-td-silent-sessiz-duct-fan-380-m3-h.html
    http://www.magicplant.net/duct-fanlar/975-sp-td-silent-180m3-h.html
    http://www.magicplant.net/119-aktif-karbon-filtre-440m3-125mm.html
    hava çekiş giriş ve karbon filtretoplam 500 ytlverdim 300 e satıyorum kapıda ödemeli göndericem bunları alana nem sıcaklık ölçer cihazı gübre seti ve bir adette dişileştirilmiş tohum hediye vericem tohumadı crıtical bana 05074552718 nolu telefondan ulaşabilirsiniz yada email:yer6sessiz@hotmail.com teşekkürler.

    YanıtlaSil
  47. merhabalar,dolabımda yetiştirmeyi düşünüyorum.dolabımın boyu 1.10cm eni 33cm,MH ve HPS ampüllerini almayı düşünüyorum,kaç watt kullanmam gerekiyo?bu konuda yardımcı olursanız seviniyorum,şimdiden teşekkürler,iyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dostum kullanmayi dusundugun mh ve hps tarzi lambalar baya isi uretiyo.dolabinda boyutlarini dusunursek icersi biraz fazla sicak olur ve bitkilerin kavrulur gibime geliyo :D

      Sil
    2. 100w mh, 150w hps, 2 adet 12cm PC fan, 70-400w pelsan ateşleyici+balas iki ampul içinde kullanabilirsin(fiyatı 30-40TL faturaya aylık 18/6 döngüde max 25 TL civarı yansır)

      Sil
  48. merhaba..şu an regular tohumların son 1 ayındayım 24/24-18/6 şimdide 12/12 ışık veriyorum konuda anlamadığım vejatif dönem ! nedir yani şuan 22/2 ışık versem çiçeklenme hızlanırmı ? değerli cevapların için şimdiden teşekkürlerr..

    YanıtlaSil
  49. hayır ışığı 12/12 hatta 10/14 yap çiçeklenmedekaranlık önemli ışık değil saygılar

    YanıtlaSil
  50. Merhaba dostlar. boramir dostum böyle bir blog açtıgınız için çok teşekkürler. bir kaç aklıma takılan durum var yardımcı olursan sevinirim

    bayağıdır kendi çiçegimi yetiştirmek istiyorum ama sonunda yetkili aile fertlerinden izni koparınca bu işin üzerine düştüm. önerin üzerine DINAFEM SEEDS ORIGINAL AMNESIA ürününü cannabis seed banks den siparişi vermeye kalkıştığım kredi bilgilerimi girip ileriye tıkladıgım sırada;

    To increase the security of Internet transactions Visa and Mastercard have introduced 3D-Secure (like an online version of Chip and PIN) ). You have chosen to use a card that is part of the 3D-Secure scheme, so you will need to authenticate yourself with your bank in the section below.


    Internette Güvenli Alışveriş yapabilmek için kayıtlı ve güncel cep telefonu bilginizin olması gerekmektedir. Bankamız sistemine kayıtlı ve/veya güncel cep telefonu bilginize ulaşılamamıstır!
    Bankacılık sistemimize kayıtlı cep telefonu bilginiz güncel değilse, Şubelerimizden veya Halkbank ATM'lerinden güncelleyebilir; kayıtlı cep telefonu bilginiz mevcut değilse, en yakın Halkbank Şubesi'nden kaydettirebilirsiniz.

    böyle bir durum geldi karşıma. ne yapacağımı bilemedim askıya aldım sipariş işini. steril bir iş çıkarmak istiyorum. Ne yapmalıyım dostum ?

    uzunluğu 90cm ile 140cm arası değişir demişsin. 140cm biraz uzun değil mi ? thc si yüksek hasatı bol türlerden önerebilecegin başka varmı

    ışık sistemi, gübre, vitamin, havalandırma bunları nasıl yapacam hiç bilmiyorum. özellikle gübreyle vitaminin o oranlar varya onlardan hiç anlamıyorum dostum. lamba olarak ne almam gerekiyor cüce türler için(enfazla2saksı) hangi model almam gerektigini bir gerizekalıyı yönlendirirmiş gibi modellerini,watt vs. linklerle yardımcı olmaktan çekinme :D aynen gübre vitamin içinde yardımını bekliyorum dostum. bu blogta okadar çok bilgi var ki ne almalıyım şaşırdım. yardımını bekliyorum dostum. marjinal kalın dostlar


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dostum bende senin gibi bilgisizdim ilk başlarda ama sistem kurdum 1 kez hasat aldım ve elimde dişileştirilmiş tohum havalandırması ışığı herşey mevcut garantileri devamediyorhala alalı 5 ay oldu 1 kez kullandım sorunsuz herşey çalışıyor sana nasıl yapıcağınıda anlatırım kısa süredehasat veren automatik tohumvarelimde 3 tane 6 tanede normalsürede hasat alınabilen karışık tohumlar var hepsi kaliteli yurtdışından alınmış outdoor grow yapıcağım için satıyorum sistemi komple herşeyi mevcut fiyatta anlaşırız 05074552718 yer6sessiz@hotmail.com bana ulaş görüşelim yardımcı olayım sana 6 çiçek yetiştirebilirsin benim sistemle piyasa fiyatının yarısına satıcam hertürlü güvenebilirsin kapıda ödemeli şekilde gönderirim ürünleri açar bakarsın ondan sonra ödersin parasını sağlıcakla kal aramanı bekliyorum...

      Sil
    2. @emre kurt

      dostum msn ekledim ama davet gelmedi sanırım. sende ekle görüşmek isterim prosedur@windowslive.com

      Sil
  51. oncelikle selam herkese uzun suredir severek kullanmaktayim bu mereti hic aklimda yokketn bir togum gecti elime ve calisma masamdaki cicegin yanina eki verim dedim ( nasrettin hoca misali ;) ya tutarsa ) sans ya tuttu yaklasik 4 5 gun once ve 2 3 gundur standart 60 w lik bi ampulun altinda buyuyor ellemek istemiyorum cok narin duruyor boyu yaklasik 14 15 cm oldu ince ve uzun 4 yapragi var yaklasik 1 er cm boyunda
    simdi asil meseleyi soyleye gelemk istiyorum bugun 5 lt bi saksi ve kaptus topragi aldim PH ve bazi diyer degerleri sitenize yazan degerlere en yakin toprak buydu .
    gardorobuma 50*50 cm bir alanda ufak maliyetli bir yer yapmak istiyorum bu birkac gunluk bebeye neler alamam gerektigi konusunda yardimci olursaniz minnettar olurum bebegimmm ölmesin ( gerci disi cikma olasiligi da dusuk ama nasip )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. millet bi yardim heveslendim hevesim kursagimda kalmasin bi yardim eden cikarsa minnettar kalirim

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. bedavadan gelen bu bebke için pekda masraf ypamana gerek yok, sadece lst metodunu uygula ve bir çiçekciden ufak bitki besini al, çünkü dişi olup olmıcağa şuanlık belli değil ve o yüzden öylesine attığın tohumu şimdide öylesine yetiştiriyormuş gibi yap, vede ışık bir zaman sonra yetersiz kalırsa http://www.magicplant.net/598-osram-natura-100w-reflektorlu.html tarzında bir lambaya geç.

      Sil
  52. size bir sorum olacak..daha önce hiç fidan yetiştirmedim..yaşadıgım yer itibariyle hava cok sıcak ve nemli..yazları kapalı ortamda fidan yetiştirirken,bahsettiğiniz indoor yetiştirmelerinde kullanılan havalandırma ve ışık tertibatını kullanmama gerek varmıdır.yada kullanmamak ne gibi sorunlara yol açar..cevap verebilirseniz cok sevinirim..şimdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kapalı ortamda yetişicek bitki ister istemez bir ışığa ihtiyaç duruyucakdır vede bir hava akımına.. kullanmaman sonuucunda bitki zaten bir gelişme göstermez,

      Sil
  53. Türkiyenin doğu kardeniz bölgesinde yaşıyorum çok yagiş oluyo ilkbahar ve sonbaharda ben cüce marianalarini düşünüyorum hangilerini onerebilirsiniz tohum patladıktan sonra doğada ormanlikta olacak ve hafta 1 veya 2 kere anca kontrol edebilirim yani fazla emek istemeyen cüce düşünüyorum hızlı olanindan onerileniriz nelerdir likler le yardımcı olursanız sevinirim böyle bi yapılaşma olması sevindirici tesekurler bu bloğun olmusinda emeği egecen herkeese başarılar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://www.cannabis-seeds-bank.co.uk/index.php?searchStr=lowryder&act=viewCat

      yada

      https://www.cannabis-seeds-bank.co.uk/index.php?searchStr=dwarf&act=viewCat

      göz at.. çok fazla tür var, aşağa yukarı hepsi aynı özelliklerde.

      Sil
  54. Merhaba ben hps lamba aldım bütçem şimdilik ona yetti ancak hps çiçeklenme döneminde işe yarıyormuş , büyüme dönemindede hps kullansam olurmu acil cevabınızı bekliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yetişme döneminde doğuru olan mh dir dostum.. bu ışıklar bitkinini hormonlarını etkiler, doğuru zamanda doğuru ışığı kullanmalısın.

      Sil
  55. şimdi herşeyi hazırladım sevgiliboramir ancak mh lambaya param yetmiyor :D akkor ampül 250 w la aydınlatsam olmazmı dolabın içinde ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. malesef dostum bitkiye hiç bir yararı olmıcakdır.. onun yerine mh alamıyorsan tasaruflu güçlü floresanlar al..

      Sil
  56. slm boramir sizi 4 aydırm takip ediyorum ve uzun süredir dışarda yetiştirdiğim bu meleti korsanlar yüzünden evimin içindeki ufak ardiyeye taşımaya karar verdim ancak özelliklerine ve fiyatlarına baktığımda bana bu iş biraz tuzlu geldi 4 bitki için 500 lira para harcamak ayrietten elektirik faturası filan da cabası biraz piyasa araştırması yaptım kısacası bunlar benim grow odam için yeterli nisir yada magizplanttaki gibi iş görürlermi.

    http://www.elektrikmalzemeci.com/400w-Metal-Halide-Projektor-Armatur-AMPUL-DAHIL-,PR-39.html

    http://www.elektrikmalzemeci.com/Pelux-400w-E-40-Duylu-Sodyum-Buharli-Armatur-Ampulu,PR-797.html

    ilk linktekine senin tavsiyenle bir ayna reflektör alabilirim ama lümen değerline baktığımda aynı lümen ışık türü ve watt değeri aynı acaba bu bitkiler için özel bi lambamı magic planttaki biraz araştırdığımda bitki için herhangi ibara yok gerçi türkiyede ne kadar kişi bunu bitki için kullanabilirki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kusuruma bakma bir bilgiyi es geçmişim bu sitemle yetiştirmek istediğim 4 adet bundan

      https://www.cannabis-seeds-bank.co.uk/female-seeds-white-widow-x-big-bud/prod_652.html şu anda tohumları almış durumdayım elimdeler

      ayrıcada bu gübre setinide almış durumdayım

      http://www.magicplant.net/10-hesi-starter-kit-toprak-icin-ozel-sivi-gubre-seti.html

      sence iyi gidiyomuyum.

      Sil
    2. canım bende set mevcut irtibata geçersek verebilirim osram ve philips war denedim hasad aldım ama işim dolayısı ile yapmam zor olacak piyasya göre makül bi fiyat karşılığı verebilirim

      Sil
  57. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  58. Öncelikle merhabalar,
    Birkaç konu hakkında kafam karıstı ve yardımınız gereklli.
    • 1000W Balast ile 2 veya daha fazla ampul takabilirmiyim ?
    • 1 saksı cheese weed türünden aşşa yukarı 750 gr ürün elde edilebilirmi ?
    • Balast vb. ürün almadan normal olarak yaklaşık 15 saksı ürün yetiştirmek mümkünmüdür ?
    • Koku Gidermek için yapabileceğim en etkili şey nedir ?

    YanıtlaSil
  59. arkadaşlar elim 1 adet 400w mh apmül onu çalıştırmaya yarayacak balas ateşleyici 1 adet 400w hps apmül onu çalıştırmaya yarayacak balast ve ateşleyici mevct ben growu denedim ve başardım gayette iyi oldu ama iş nedeniyle ikinci parti icin uğraşamayacam elimdeki ampül ve balastları satabilirim piyasaya göre makul bi fiyata ihtiyaç sahiplerine duyrulur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. PARA O KADARDA ÖNEML DEĞİL 2 ADET 400 W BALAST 1 ADET 400W HPS AMPÜL 400 W MH AMPÜL TOMLAM 200 LİRAYA VEREYİ PHİLPS MARKA 70W HPS AMPÜL VE BALAST VAR ONUDA HEDİ GÖNDEREYİM

      Sil
    2. 05556377539 MESAJ AT BEN SANA DÖNERİM KATAKÜLLELİK Bİ İŞ YOK ORTADA DEDİĞİM GİBİ Bİ SEFER KULLANDIM BAŞARILI OLDUM DETAYLARI KONUŞURUZ HOŞCAKAL

      Sil
  60. Arkadaşlar tek bir bitkim var yaprakları birazcık sararmaya başladı sizce nedendir..?
    http://www.innco.co/IMG_0354.JPG
    resim linkte.. işin uzmanları yorumlarsa çok sevinirim. özellikle marijunal, stoner boramir ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eksik lümenden olabilir. Kullandığın ampul mh değil galiba floresan.

      Sil
  61. Elimde Autoflowering: (Critical jack,short rider,moby dick,original amnesia,cheese vb...) Normal Tür olarak: (big bud,ak-47,moby dick,afghan kush,original amnesia vb...) Gibi daha bir çok tohum var satmayı düsünüyorum Türkiye içine.Yabancı sitelerden alıp 10 gün beklemenize gerek yok gönderimini yaptıktan sonra en geç 2 gün içinde elinizde olur.Almak isteyenler bana msn adresimden ulaşşsın. messi_florentina@hotmail.com

    YanıtlaSil
  62. Arkadaşlar kafam1milyon dolandırıcı sahtekarın tekidir boramir ustam bu orospu çocuğunu bu siteden uzaklaştırın bu siteye giremesin kimse güvenmesin arkadaşlar dolandırıcının tekidir msn de bromir ustanın adından bahseder kimse inanmasın ve alış veriş yapmasın böle amın oğllarını kesiceksin tekrar söylüyorum arkadaşlar DOLANDIRCININ TEKİDİR KİMSE BU AMIN OĞLUYLA ALIŞ VERİŞ YAPMASIN ALLAH BELASINI VERSİN KİMİ DOLANDIRDI BİLMİYORUM AMA HARAM ZIKKIM OLSUN HAPPANİ GÜLNAZ DİE BİRİSİNİN İSMİNİ VERİP İSME HAVALE YAPTIRIYO KİMSE İNANMASIN BU ANASINI SİKTİĞİM OĞLUNA ......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana tavsiyem sağa sola güvenme justfeminized.com dan beğendiğin tohumları sepete ekle siparişini ver hata verirse aldırma kart limitine bak eğer bakiye düşülmüşse sipariş tamamdır. max 20 günde zarfla kapına gelir. Müşteri hizmetleri gayet ilgili azcık ingilizcen olsa yeter.

      Sil
  63. 10-15 e yakın torbacıdan aldıgım tohumları saksıya yerleştırdım etrafını folyoyla kapladım çatıda bakıyorum bütün gün güneş alıyor , bu verim almama yardımcı olurmu ? içindeki tohumlar dişi erkekmi bilmiyorum nası ayırt edicem ve nası verim alıcam ? , çatıda aldıgı gün ışıgı yeterli olurmu yoksa ufak bir grown sistemi kurmalımıyım ? kurucaksamda nası kurabilirim detaylı bilgi verirseniz çok mutlu olurum bebeklerımı cok sevıyorum:) şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  64. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  65. arkadaslar herkese selam olsun izmir de yasamaktayım ve yetiştirici arkadasların yardımına ihtiyacım var.aydinkomur123@gmail.com adresine mail atarlarsa kendilerine hemen ulasacağım lütfen yardımlarınıza cok ihtiyacım var.selametle kalın.

    YanıtlaSil
  66. Her türlü tohumun temini yapılır yabancı sitelerden alıp uzun süre beklemenize gerek yok. errorfount44@gmail.com mail atın yardımcı olayım.

    YanıtlaSil
  67. s.a arkadaşlar bi sorum olucak acil cevap verirseniz çok teşekkür ederim 2 tane 100 w lık tasarruflu ampul beyaz renkte florasan lanba stilinde onlardan 1 tane 26 w lık tasarruflu ampul aynısından 2 tane 20 w lık ampul tasarruflu bunlarla bitkilerimi aydınlatıyorum sizce yanlısmı yapıyorum yani bi yararı olurmu yoksa bosunamı bebeklerime ışık veriyorum lüften acilll yardım edinnn işe yararmı yoksa ışık vermeyi kesiyimmi ????? şimdiden cevaplarınız için teşşekür ederim ..

    YanıtlaSil
  68. dostum bu işler bu ampullerle olmaz ya en az 600 w lık olması lazım bosuna uğrasma

    YanıtlaSil
  69. saygılar cevabıni bulamadıgim bir sorum var cevaplayan olursa memnun olurum :
    1 adet Cannabis bitkisı için indoor yetiştirmede kullanılacak ampul kaç whatt yada kaç lümen olmalı ?

    YanıtlaSil
  70. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  71. http://www.magicplant.net/hazir-ampul-kitleri/490-400w-philips-pia-plus-set.html bu ışık kiti ile ortalama kaç bitki yetiştirebilir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kardş ortalama 5-6 ağacı uygun ortam sağladığın taktirde yetiştirebilirsin ..

      Sil
  72. Arkadaslar saksida donates yetistiriodum icine 2 adet tohum attim ve 1 hafta sonra cicek actigini gordum hemen bi saksi alip kestane topragina ektim yaklasik 1 hafta oldu 5 cm kadar buyudu tasarruflu ampul Ile biseler yapmaya calisiorum yaklasik 20 saat isik alio 4 saat karanlikta birakiorum her aksam yarimm cay bardagi Su veriorum Hangu tur bi esrar oldugunu dahi bilmiorum buyuyo iste :D yapmam gereken bisey varmi tam olarak bilmiorum yardimci olurmusunuz ilk defa Boyle biseye kalkistim bosa gitsin istemiorum yardimci olmak isteyen arkadaslar Aziz.gungor41@gmail adresine msj atabilirmi yardima ihtiyacim var HELP HELP :D

    YanıtlaSil
  73. Merhaba tohum ve ürün konusunda yardımcı olabilirim.
    e-mail:kazanowam@gmail.com

    YanıtlaSil
  74. arkadaşlar https://www.cannabis-seeds-bank.co.uk sitesinden 3 adet auto tohum siparişi verdim yanında da 1 adet feminize tohum hediye ettiler.siparişi kurban bayramından önce vermiştim baya bir sıkıntılı bekleyiş geçirdim(gümrük yüzünden) ama tohumlar 31 ekimde elime ulaştı.siyah bir tişörtün içine konmuştu ve aldığım tohumlarla birlikte hediye tohumumda geldi.korkmadan sipariş verebilirsiniz.ben gümrükle ilgili sıkıntı yaşamadım sizinde yaşayacağınızı sanmıyorum.sunuda belirtmek isterim ki burada tohum sattığını söyleyen tiplere itibar etmeyin bence hepsi dolandırıcı.siz verdiğim adresten istediğiniz tohumu güvenli bir şekilde sipariş verin.hepinize üflenti dolu günler...

    YanıtlaSil
  75. selam dostum amsterdam dan super critical autoflowering tohum aldım ilk ekimimi yapıcam. osram 100 w ampul ile girişmeyi düşünüyorum tek tohumdan yola çıkıcam super critical ile ilgili verebileceğin tavsiyeler dikkat etmem gereken hususlar var mıdır

    YanıtlaSil
  76. selam dostum itibat telefon no yokmu bu marijunanın türkçe yada yazışacak sitesi yokmu jabber gibi yazışma yada QC yokmu direk konuşacak...

    YanıtlaSil
  77. S.A bro ben bi grow sistemi kurdum odun sobalarını bilirsin onun kutusunun içine kurdum bu sistemi . öncelikle folyo ile içini komple kapladım 3 tane 35 w. lık tasarruf ampulü aldım her biri 2100 lümen, bi nem cihazı aldım koçtaştan. açıkçası fan olayını hala çözebilmiş değilim ama en kısa zamanda onuda yapacağım bu benim ilk yetiştirmem olacak (olursa :)) ) bi arkadaşım outdoor yetiştiriyor hatta bu mevsimde bu arkadaşımdan yaklaşık 15 cm boyunda bi fidan aldım cinsi nedir bilmiyorum ama şimdiden çiçeklenme yapmış ve thcleri çekmiş olduğum bi fotoğrafta zoom yaptığımda açıkça görülüyor turuncu kıllar atmış baş tarafında istersen fotosunuda gönderirim, mevzuya gelelim bende de içtiğim bi cığaranın tohumları var bırak bongu sarmada bile ayağa kalkamazsın 13 senelik bi içici olarak bunu söylüyorum 3 adet var bu tohumdan ve onları fincan tabağının içine peçete ile ıslatıp grow boxıma koydum box içinde iki saksı bir nem cihazı içerde bir mini vantilatör (herhalde böyle yazılıyor) var bu aşamadan sonra yapmam gereken başka bişey varmı yada benim unutup eksik bıraktığım bişeyler varmı ve son olarak bu sistemde bu bitkilerden verim alabilirmiyim umarım sende bi keyifçi olarak bana bi yardımın dokunur şimdiden sağol broo ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu aşamadan sonra pek birşey yapmana gerek yok.. arkıdaşının yetiştirdiği dalga muhtemelen yakın zamanda hayatını kaybedicekdir, bu havada bu mevsimde dışarıda marijuana çok fazla dayanamaz. Lambaların fena değil , metre kare başına minumum 3000 lümen gerekli ancak yinede bitki daha güçlü ışığa ihtiyaç duyarsa kendini tam olarak gösteremez.... sen gene bi şekilde dene en azından bir başlangıç yapıyorsun... çiçeğin fotorafını bekliyorum.

      Sil
    2. eywllah bro.. mail attım fotoları bizim arkadaşa gelince ortalama 5 yıldır arkadaşız ve yaz kış onun dışarda yetiştirdiğini biliyorum yağmur yağdığında üzerini branda ile kapatıyor sadece güneş açtığında açıyor üzerini ve bizim adanada tabir ettğimiz pan zehir nitelğinde mahsül elde ediyor şuan hala var istersen onlarında bi ara fotolarını çeker gönderirim. toplamda bir metre kare etmez grow box ve buna rağmen üç lambanın lümen toplamı 6300 yapıyor buda yeterlidir sanırım. fotoğrafta sence lambalar fazlamı yakın ? kafanıda şişirdik kusura bakma bro .

      Sil
  78. eywallah broo sağol. benim bu durumda tohum getirttirmem lazım, bizim buranın insanı ne içirsen kafa yapmıyor diyor :D gururlu insanlar:D onca yıl bunu kullanıp sonrada bi cığarada bayıldım demek istemediklerinden olsa gerek, sen bana öyle bi tohum önerki bunların bu cümleyi kurmaya dermanı kalmasın tohum sitelerine baktım keyif verici zihin açıcı felan diyor yani bizm arkadaşlara bu gelmez banada gelmez açıkcası bize yerimizden kalkamayacağımız bi tohum önerirmisin broo ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en güçlü bir kaç türün videosunu atıyım sana lavuklar hiç durmadan daikalarca gram gra içiyorlar.. biri bitiryor diğerini sarıyorlar arada bongdan alıyorlar... ama ne bayılan var ne tribe giren...hala rahat muhabet edip gülüyorlar.. olayda bu zaten... bayılıcak kadar verdiği keyif ile ortamın içnide olarak anı yaşayıp taşak geçip kafanı yaşamakdır... 2013 ün en güçlü indica türlerini veriyorum..

      G13

      Purple Urkel

      Northern Lights

      ve her zaman tavsiye ettiğim Moby Dick.

      Sil
  79. Dostlar selam,
    Kullanmadığım 7m2 bir odam mevcut, terasta piç tohumlardan bile şahane organik mahsul alınca gaza geldim ve şu aşağıdaki lambadan aldım :

    http://www.smoothgarden.com/?title=osram_powerplant_600w_grow_bloom__2_lamba_philips_balast_full_set&b=94112/3346

    Sette yetiştirme ve çiçeklendirme dönemi için iki lamba var. Yarın da kısmetse gidip toprak ve saksıları alacağım fakat sorularım var yardımcı olursanız sevinirim.

    1- Yukarıdaki linkini verdiğim 600w lamba işe başlarken 2 ay boyunca 24/7 mi yanmalı yoksa 12/12 yad a16/18 i mi tercih etmeliyim saat klonusunda nasıl bir yol izlemem gerekir.

    2-600watt lamba ve 7m2 alanda maksimum kaç kök yetiştirebilirim.

    3-600watlık lambanın 7/24 çalışması faturaya aylık yaklaşık ne kadar yansır bir fikriniz var mı.

    4.ben iyi bakıldığı sürece hemen her tohumdan iyi mahsül alınabileceği düşüncesinbdeyim beğenbdiğim ürünlerden ayırdığım piç tohumları kullanmayı düşünüyorum. outdoor olarak şahane sonuç aldım. siz ne önerirsiniz.

    5- tohumları pamukta çimlendirip direk geniş ve derin saksılara maksimum ikişer tane olacak şekilde ekmeyi düşünüyırum bir bit ki için saksı hacmi ne olmalı sizce?

    6- yumurta haşlanan su, minnacık güvercin gübresi gibi doğal besleyicilerle desteklmeyi düşünüyoırum onund ışında önerebileceğiniz yetiştirme ve çiçeklendirme dönemi için gübreler nelerdir link verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  80. 400 wattlik bi lamba çiçekten ne kadar yüksekte olmalıdır hocam

    YanıtlaSil