28 Mart 2012 Çarşamba

Erkek ve dişi tohum ayrımı nasıl yapılır ?



Marijuanl kolejde, bu gün çoğu kişinin düşdüğü erkek ve dişi tohum karmaşasından nasıl paçayı sıyırıcağımızı anlatıcam. Bildiğimiz gibi marijuana tohumlar her bitkinin tohumu gibi dişi ve erkek olmak üzere 2 ye ayrılıyor. Ancak bunu tohumken anlamamız imkansız..



İçdiğiniz marijuananın içinden mercimek ayıklar gibi tohum ayırıp ''bende tohum var kafam rahat'' demeyin uyarısını daha önce yapdım. Ancak burada erken tehşisden başka yapılıcak bir şey yok yada, özel olarak interntten dişi tohum satın alabilirsiniz. Erken tehşisi nasıl yapabiliriz ? Evet, her zamanki gibi yetiştirmek istediğiniz elinizdeki tohumları ekdikden kısa bir süre sonra, yani yaklaşık 1 aydan sonra filizlenmeye başladığında anlıcaz.
Dişi tohum: Dişi marijuanalarda çiçeklenmeye başladıkdan sonra, çiçek oluşumunun olduğu bölgede ip gibi ince ve hafif yağlı, bir birlerinden bağımsız filizlenmeler oluşur.
Erkek tohum: Burada ise çiçek veren bölgede, sert ve koca bir kapalı çiçek kozası oluşur. Buna ''big head'' durumu denir.

Ne zaman çiçek verir ?
Çiçeklenme süreci, tohum ve yetiştirildiği atmosfere göre değişir. Vitamin kullanmıyor outdoor yapıyorsanız, çiçeklenmesi 2 ay sürebilir. Ancak vitamin ve indoor yani grow sistemi ile yetiştirmeniz çiçeklenme sürecini 1 aya düşürür, hatta bazı tohumlar vardırki 1 aydan kısa sürede çiçek verir, sizi hasat zamanına hazırlar




Dişi; çiçelenme dönemine giriyor

http://img542.imageshack.us/img542/6139/adsztyw.png
http://img209.imageshack.us/img209/7947/marijuanasexingfemalema.gif


Erkek bir tohumdan yetiştirilmiş. Yeşil ve güzel bir süs çiçeği olabilir.

57 yorum:

  1. Site çok güzelmiş. Yıllardır cannabistim :) bu yıl ilk defa üretici oldum.. Bi dişi bi de erkek ürünüm var.. Erkek olanlardan tohum alma ihtimalim varmı.. Yoksa çekip atayım mı.. Yardım ederseniz sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkek olanı hemen istediğin yere yollıyabilirsin. Belki odanın içinde yeşil ve güzel bir süs çiçeği olarakda kalabilir. Ayrıca erkekler tohum vermez. Marijunal kal dostum :)

      Sil
    2. slm kalıtelı en yetıstırılmesı kolay bı tohum nerden nasıl temın edebılırım



      Sil
  2. hey man adamımsın evet dostum bu lanet olası sıte tam bana göre.

    YanıtlaSil
  3. ''dişi tohum çiçek vermeye başlıyor'' başlıklı resimdeki erkek değil mi? tomurcuk var çünkü, tüy çıkması lazım değil mi? bu konuda yardımcı olabilirmisiniz? ben sadece dişilerin tüy gibi bir uzantı verdiğini biliyorum dal aralarından, boşa heba etmiyelim çiğeklerimizi. bu tomurcuklar erkek mi dişi mi olduğunun göstergesi değilmi henüz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet resimdeki dişi. Erkek tomurcukları sadece tomurcuk olarak kalır. Resimdeki ise çiçeklenmenin ilk adımını atıyor. Ve zamanla tüyülenicekdir.. tüyü dediklerimiz yerlerde THC maddesinin oluşduğu kanallar.

      Sil
    2. kardesim tomurcuklandıktan nekadar zaman sonra tüylenme baslar ? benm ciceklerm tomurcuklandı ama henuz tuylenme yok 1 hafta kadar oldu

      Sil
  4. demek istediğim tomurcuk olmadan sadece tüy çıkması lazım değilmi? çift cinsiyetli olabilirmi hem yumurtalık var hemde tüy gibi bir şey var? pek çok yabancı kaynaklı görselde dişi bitkilerde yumurtalık benzeri oluşum olmadan sadece tüy çıkıyor. bu kafamı karıştırdı dostum.

    YanıtlaSil
  5. Tomrucuklar çiçek olur.. çiçeklerde ise THC maddesini taşıyan küçük kıl damarlar. Feminist tohumların çiçekleri aynı erkek tohumların verdiği çiçekler gibi kocaman ve bol thcli olur.

    YanıtlaSil
  6. Anladım Sayın Marijunal teşekürederim. ozaman her gördüğümüz topları olan çiçeğe erkek dememek lazım, bitanesinde sadece tüyler olunca, öbürlerinin toplarına aldanıp erkek olduğu düşüncesiyle 2 tane bitki yoldum :(

    YanıtlaSil
  7. tüh ya heralde bendekiler erkek okadar büyüttüm tüylenme falan yok çiçek gibi açılıp dökülüyor bide sarı sarı toz döküyor onun yanındaki dişi olabilir ama oda ufak tomurcukgibi içinden ufacık filizler var kafam karıştı erkek dişiye zarar verirmi yan yana olsalar

    YanıtlaSil
  8. Hakan merhaba dişiye polenler bulaşırsa döller ve tohumlu thc si düşük ürün elde edersin ha içilmezmi içilir kalite düşer. tohumlarından da faydalanırsın daha sonra. Marijunal arkadaşımım resim koyduğu, yukarıda topları olan gibi gözüken fakat pistil de çıkaran resimdeki dişi benim çok kafamı karıştırmıştı ve daha çok araştırma yaptım, çift cinsiyetli olduğunu yada cinsinden dolayı resimde taçların topcuk gibi algılandığını düşündüm (erkek olduğuna emin değilseniz bekleyin ve birkaç topçuk olduğundan veya üzerinde toplar olan dal çıkardığından emin olun), daha yukarıdaki female yazan resimdeki dişi daha ayırt edilebilir çıkmış, topcuklar olmadan sadece pistil çıkaran (v şeklinde beyazımsı, sarımsı veya pembe hatta morda olabilir, iplikçikler olan) çiçekler saf dişi. çift cinsiyetlilerinde kalitesi düşük tohumlu ürün veriyor ve bunların tohumları ekildiğinde tekrar çift cinsiyetli olma olasılığı çok yüksekmiş (bunları belirlemek ise şöyle, hem dişiye benzer hemde erkek çiçeğe benzer emareler bir arada oluyor). topa benzer bir çıkıntı olduğunda cinsiyet belirleme henüz erken, yukarıda yazdığım olaylar gerçekleşene kadar bekleyin.

    YanıtlaSil
  9. dostum siten cok guzel basarilar sana
    buzz dan selam olsun

    YanıtlaSil
  10. selamlar herkese.. bir sorum olucak bilenlere. 1 ay önce saksıya bir çok tohm ektimki içlerinden erkek olanları sökiyim geriye bir tane dişi kasın işim garanti olsun deddim..

    neyse şuan 30 cm boyuna gelmiş dişi olduğunu sandığım bitkim burda yazanları okuyunca fikrimin değişmesine sebep oldu. başlangıçta erkek olanları türlerinin BARİZ farklarından dolayı daha büyümeden yoldum. bazıları bildiğiniz beş yapraklı marijuanaya benzerken diğerleri(yani yolduklarım) saçma sapan, ince uzun ot vari bir bitkiye benziyodu ve kesinlikle dişi olamayacaklarını düşündüm.

    şimdi bakıyorumda sömeklenmeye başlayan kısımlar burda gösterilen erkek bitki sömeklerine benziyor:(

    sorum şu: bunlar erkekse benim söktüklerim neydi? yada bunların dişi olma ihtimali var mıdır? teşekkür ederim:D sorum aslında baya kısaymış:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba dostum. Sanırım konuya güncellik getirmem şart oldu çünkü cinsi feminist olan marijuananın çiçeklenme dönemine giriş resmini koymam bu konuda karmaşıklık olmasına neden oluyor. Ancak kafanız tomurcuklara takılı kalmasın önemli olan ince altın sarısı veya beyaz renkde pistil vermesidir. Yeni fotoraflar koydum ve kafnadaki soru işaretini karşılıcakdır umarım.

      Sil
    2. tam olarak aydınlanamadım ama teşekkür ederim, sanırım benimkiler dişi..

      Sil
  11. herşey iyi güzelde kafama takılan bişey var dişi marijunamızdan çıkan fideleri köklendirip ektiğimizde bütün fideler dişimi oluyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani klonlamakdanmı bahsediyorsun ? O halde evet dişi olur. Bunun için kestiğin fideleri özel bir klonlama jeline batırarak toprağa ekiyorsun. Hayır ben tohumlardan bahsettim diyorsanda marijunanaın çiçeklerinde oluşan tohumların %65 dişdir.

      Sil
  12. selam arkadaslar ben ayto istanbulluyum rotterdam da yeniyim 1 sene oldu ve arkadasim da yok ispanyadan geldim bu konu ile alakali gorusmek ve dostane iliskiler ariyorum ve ayrica 15 kadar fidan ektim sadece 1 disim var paslasalim goruselim isteyen olursa burdan veya yuzyuze aytekinsuheyla@hotmail.com dan da olabilir

    YanıtlaSil
  13. ve siteniz mukemmel tesekurler oncelikle ya bu cabuk yetismesi icin ne atmam lazim bilen varsa ismi ve nasil temin ederim tesekurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba dostum hoşgeldin.. umarım klübede gelirsin. Hızlı yetişmesi için bir bitki vitamini alman yararına olur. Bu vitaminlerde oksin hormonu ve sitokinin hormonları vardır. Ve bunun yanında bitki için gereken azot fosfor türü bir çok yararlı şeyler. Bu ürünleri internetten alabilirsin. http://www.magicplant.net/5-bitki-besinleri

      Marijunal kal dostum.

      Sil
  14. 3 gün önce yeni tohumlar filizlenmeye başladı:) eskisinin dişi yada erkek olduğuna karar veremeyince yenilerini ektim yani, bitkinin erkek yada dişi olduğunu anlamam için bitkinin boyunun nekedar olması gerekiyor acaba????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkek veya dişi olduğunu yetiştirme dönemi bitince çiçeklenme döneminin başında anlıyabilirsin dostum. Yani bitki gövdelerinde veya yaprak uçlarında tomurcuklar ve pistiller çıkmaya başladığında. Boy olarak kesin birşey söyliyemeyiz çünkü bu her türde farklıdır.

      Sil
  15. Merhabalar;

    2 adet feminsed tohum ekmiş durumdayım, biri White Rhino,biri A.M.S
    İndica ağırlıklı tohumlaı mayıs 15 gibi ektim şuanda yaklaşık 1,5 metre yüksekliği geçmiş durumlarda bitkiler çok sağlıklı yanlız hala çiçeklenme başlamadı,sitelerden araştırdığıma göre Agustos başlarında çiçeklenme başlar ekim başında hasat yapılır(Outdoor için) Şuana kadar çiçeklenme başlamadı ters giden birşeylermi var yoksa Agustos ortalarına kadar beklemelimiyim çiçeklenme için.

    konu hakkında bilgin varsa paylaşırmısınız lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır dostum bir sorun yok gibi. BU ay ortalarında pistilleri çıkmaya başlıyabilir. Bu geçikme mayıs ortalarında ekdiğin için olmuş sanırım.. Normalde nisan sonu mayıs başı ekilir. Hasat zamanında belki ekim ortalarında olabilir.. umarım ekim sıcak geçer.

      Sil
    2. Merhaba;

      aynen dedidiğin gibi yaklaşık 10 gün öncesinde pistilleri çıkmaya başladı.

      Bu dönemle birlikte yaprakta sararmalar çoğaldı,bunun normal iyi bir çiçeklenme dönemi belirtisi olduğu yazılmaktadır.bu şekilmidir,Aynı zamanda çiçeklenme ne zaman başlar,

      Sil
  16. selamlar marijunal bu kulup nerde bilgi verirmisin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu klüp hiç bir yerde değil. Burası dışındada hiç bir yerde olmıcak gibi. Yani üst burası. Ancak zamanla doğru ve bilinçli üyeler kazandıkca güzel bir buluşma ayarlamayı düşünüyoruz.

      Sil
    2. üflentler toplanıyor ha tühh orda olmamak üzücü moruk :(

      Sil
  17. SELAM BENDEKILR UFAK AMA BAYA BEYAZ BEYAZ İPLER GİBİ BİRSEYLR VAR BİRDE BENDEKI AVUSTURYADAN GELDI TOHUMLARI KUZEN GELIRKEN GETIRMIS KIRMIZI MAVİ YESİL RENK RENK CIKIYOR HAYIRLSII

    YanıtlaSil
  18. s.a beyler kusura bakmayın çok özür dileyerekten bi soru sormak istiyorum ben bu işte yeniyim hobi ve zevk olarak yapmak istiyorum fakat bu işi bi ampul ve besin bitkileriyle yapmam mümkünmüdür.Mümkünse bile ay veya tarihi gelişimini engellermi ...? İlginize şimdiden teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  19. dostum böle pistilden çiçeğe oluşumunu gösteren fotoğraflar paylaşabilirmisin

    YanıtlaSil
  20. slm kardeşim sana bir şey soracam 7 hafta bıttı kızlarınmın hps lamba aldom osraw son T diye bı lamba çok güzel ışık veriyo ama sıcaklık çok değil gibi sıcaklığın olmasımı önemli yoksa ışıkmı cevaplarsanız sevınırım slmlar

    YanıtlaSil
  21. benim bitkim 3 yaprak olarak çıkıyor 5 yaprak olması gerekmiyor mu

    YanıtlaSil
  22. dede bi sorum olacak sana erkek tohumları patlattiginda etrafa yayılan polenler disiye ne gibi zararı olur,birde ben içtiğim iyi kafası olanlardan tohumluk çatlattim bunlar çıkarken aynı kök üzerinde hem disi hem erkek olarakmi cikiyo yoksa cinsiyeti direk köktenmi alıyolar faydası yoksa boşuna erkeğe emek vermek istemiyorum sana zahmet cvplarmsn.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani 2haftalıklar outdoor yapıyorum şimdilik kafalarıni topraktan çıkardılar 4yaprağın ikisi tırtıkli ikisi düz duruyor yarı erkek yarı disimi anlamadım cinsiyetleri çıkana kadarda asıl yerlerine koymaya niyetim yok varsa bi fikrin soylersen minnettar kalırım

      Sil
  23. http://j1305.hizliresim.com/19/c/mz25m.jpg
    http://j1305.hizliresim.com/19/c/mz28j.jpg

    Çok mu erken bu resimlerde güzel bir kız görmek için?

    YanıtlaSil
  24. slm benim 4 tane dalım var ama bunların yerini 2 kere değştirdim yani topraklarını bunda sorun olurmu ve şuan 3. haftasında ne zamn sömek vermeye başlar yardımcı olusanız sevinirim...

    YanıtlaSil
  25. s.a cinsiyet hakkında bilgi verebilirmisin ustaaaamm
    http://m1307.hizliresim.com/1c/2/ptk58.jpg

    YanıtlaSil
  26. keşke burda bi chat sayfası olsa

    YanıtlaSil
  27. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  28. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  29. hacı sana zahmet bi bak fotoyu ınternete atmak ıcın cok ugrastım buraya yorum yapmak ıcın cok ugrastım anlamam pek bu ıslerden teşekkür ederim http://u1307.hizliresim.com/1c/9/q25kp.jpg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke bakabilsem ama bakamıyom bende kardeş kopyalanmıyo

      Sil
  30. selam benimkiler şuan bu tarıhtew 1 metre boyunda aynı kardeşlerden biri erkek cıktı o resimdeki gibi tomurcuklar oluştu içinden sırı tuyler cıkıyodu iyi mi yaptım onu koparak. digerleri gec kalmadımı büyümek için cok büyüyo gibi gelmiyolar 1 metreler ama kelle felan yok. biri lütfen yorum atsın .

    YanıtlaSil
  31. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  32. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  33. selam beyler benimkiler 5 ayı geçti ve çoğu yerinde sömekler var bunların olup olmadığını nasıl anlarız bunları kurutmayı nası yapıyoruz yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dostum dişi bitki ise tüylrin yanında yaa tüylerde çıkan beyaz bir şey görüceksin onlar sararınca tam olmuş demektir eğer kahve rengi olmuşssa bitiyi çöpe at sende kurtul bende.

      Sil
  34. Merhaba tohum ve ürün konusunda yardımcı olabilirim.
    e-mail:kazanowam@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dostum bana dişi tohum gönderebilirmisin.

      Sil
  35. slm.arkadaşlar erkek marijuhana da thc bulunmuyor mu?

    YanıtlaSil